nmk3

V iztekajočem šolskem letu 2015/2016 je bila naša podružnična šola v Vrtovinu prvič v celoti vključena v mednarodni projekt Naša mala knjižnica. K sodelovanju nas je spodbudila šolska knjižničarka Irma Krečič Slejko, ki verjame, da ta projekt ni zgolj projekt. Glavni cilj projekta je namreč že sedmo leto promocija bralne kulture mlajših, pa tudi starejših otrok. Ker je dvig bralnih sposobnosti pri učencih tudi na naši šoli ena izmed prioritet, je bila vključitev v projekt samo še dodatna priložnost, predvsem pa prijetna izkušnja za vrtovinske učence in učiteljice.

nmk10

V množici raznovrstnih projektov, ki se ponujajo iz leta v leto, je res težko izbrati tistega, ki bi resnično pomenil doprinos k napredku vsakega posameznega učenca, predvsem pa motivacijo in željo za učenje in delo v prihodnosti. Branje je zagotovo ena izmed najpomembnejših veščin in osnova za vse nadaljnjo učenje in razumevanje vsebin, s katerimi se učenci srečujejo v osnovni šoli, pa tudi v življenju nasploh. Že v sam šolski program pri različnih predmetih, učitelji na Osnovni šoli Dobravlje, vključujemo veliko vsebin, ki vsebujejo bralne učne strategije za pomoč učencem pri učenju. Vendar pa opažam, da predvsem mlajši otroci še toliko bolj kot ostali povezujejo branje s čustvi, vzdušjem, ki jih spremlja pred, med in po branju ali poslušanju prebranega. Pozitivna čustva, prijetno vzdušje in sproščenost so predpogoj, da se pri otrocih prebudi želja, da bi slišali neko zgodbo, jo poslušali in tudi prebrali. Lahko rečem, da se je pri večini učencev ta iskrica vnela ob poslušanju in branju šestih visokokakovostnih knjig, ki jih je za projekt izdala založba KUD Sodobnost International. Da so učenci prebrano še podoživeli, je založba poskrbela z Ustvarjalnikom, ki ga je brezplačno razdelila med udeležene učence v projektu. Ustvarjalnik ni običajen delovni zvezek, ampak že njegovo ime pove, da z nalogami, ki jih vsebuje, spodbuja predvsem ustvarjalnost in domišljijo pri otrocih.

nmk11

V letošnjem šolskem letu smo tako spoznali dela slovenskih, litovskih in poljskih avtorjev, ki so obogatena s izvirnimi ilustracijami. Projekt ni ponudil samo zgodb za branje ampak tudi spoznavanje treh dežel Slovenije, Litve in Poljske. Učence je spodbujal k sodelovanju pri različnih literarni in likovnih natečajih, v katerih so se vrtovinski učenci odlično odrezali. S pomočjo naše spremljevalke in izvrstne oblikovalke Suzane, so otroci izdelali knjižna junaka junačka Travčka in njegovega konja, ki smo ga poslali v izmenjavo na ravno tako majhno podružnično šolo Lehen na Pohorju. Izkušnja je bila za otroke zelo vznemirljiva predvsem, ko so prebirali dnevniške zapise svojih vrstnikov s Pohorja.

nmk

V okviru projekta Naša mala knjižnica smo tako veliko brali in ustvarjali, zato smo si zaslužili nagrado. Obiskala nas je ilustratorka Agata Dudek s Poljske, ki je ilustrirala zgodbo o drugačnosti  in posebnem prijateljstvu med Trolom in Cofkom z naslovom Pečka, kapica in puding. Z učenci je izvedla delavnico, na kateri so sami ilustrirali izmišljenega junaka in pri tem pokazali bogate risarske sposobnosti, ki jih imajo. Agata je bila navdušena nad njihovimi ilustracijami, pa tudi nad pesmico Mojster Jaka, ki so ji jo učenci zapeli v poljščini. V  zahvalo jim je podarila razglednico s svojo ilustracijo in podpisom. Vsi skupaj smo se strinjal, da smo preživeli resnično čudovito uro, ki nas je napolnila z energijo in pozitivnostjo.

nmk1 nmk2 nmk4 nmk7 nmk8 nmk9

Ob zaključku letošnjega projekta Naša mala knjižnica smo še ugotovili, da nismo preizkušali čisto vseh priložnosti, ki nam jih projekt ponuja in da je idej za malo drugačno branje, v bolj sproščenem, pa tudi vznemirljivem vzdušju še veliko ter da naslednje šolsko leto ponovno poletimo na krilih domišljije v svet branja in ustvarjanja.

Save

Dostopnost