V prvem in drugem razredu smo, kot del projekta Naša mala knjižnica,  poslušali zgodbico Luna in jaz. Zgodba pripoveduje o nenavadnem prijateljstvu med luno in deklico. Učencem daje v pomislek, da čeprav postane luna včasih tanka kot mišji repek, njeno prijateljstvo nikoli ne usahne. V ustvarjalniku smo rešili naloge, ki so nas popeljale še enkrat skozi pravljico, nato pa smo izdelali plakat o luni in naši Zemlji. Zemlja je narejena iz balona oblepljenega s časopisnim papirjem in nato pobarvan s tempera barvami. Luna je izrezana iz časopisnega papirja in pobarvana z belo tempera barvo.

V mesecu januarju smo imeli šport in krožke večinoma na prostem. Ogledali smo si domače živali na bližnji kmetiji, tekali po različnih terenih, izvajali gibalne vaje na igrišču ter ob gibanju močno razmišljali in reševali gibalne probleme. 

Ogledali smo si vrt v zimskem času. Tudi letos smo opazili led v zbiralniku za vodo, le da ga je letos manj kot lani. Priredili smo ledeno zabavo, ki je trajala dokler s svojo močjo nismo pokončali vsega ledu, kar smo ga dobili.

V jutranjem varstvu smo pripravili kotiček za branje in umirjeno igro na blazini. Kotiček smo izkoristili tudi za učenje in sicer reševanje matematičnih nalog. Prav matematika je te dni še posebej zabavno in hitro minila.

Imeli smo tudi plesne vaje. Pripravili smo si raziskovalni kotiček v kateremu smo s pomočjo mikroskopa opazovali različne materiale in pripravljene vzorce za opazovanje pod mikroskopom.

Organizirano smo se posvetili tudi naši domišljiji in ustvarjalnemu razmišljanju. Pripravljali smo se na projekt MyMachine. Le tega smo izvedli v februarju.

Tu pa je še nekaj fotografij o našemu raziskovanju različnih materialov in zvokov. Kar pa je le drobec vsega kar nas čaka v okviru tega projekta.

Lep januarski dan pa smo porabili za zanimiv zimski pohod k izviru Skrlanke. Zjutraj je po nas prišel hišnik in nas s kombijem peljal v Skrilje. Pohod je trajal tri ure in pol. Med potjo smo si ogledali razne lesene predmete, s katerimi smo se tudi poigrali. Ogledali smo si tudi ptičjo krmilnico in vanjo dali nekaj drobtinic kruha. Pri izviru Skralnke smo se okrepčali z dobro čokolado in se poigrali. Pot smo nadaljevali tudi po lesenem mostičku. Učencem se je zdel pohod zelo zanimiv in zabaven.

Mesec februar je bil kratek, a zelo aktiven in produktiven.

Naši možgančki so delali iskrice in sicer na kreativnem področju. Razvojna agencija ROD iz Ajdovščine, v okviru projekta MLIN – »Spodbujanje ustvarjalnega in inovativnega razmišljanja med mladimi« želi otrokom z območja LAS Vipavska dolina omogočiti sodelovanje pri snovanju svojega sanjskega stroja – skozi pobudo MyMachine. Veseli smo, da sodelujemo v tako zanimivem in koristnem projektu za naše najmlajše.

V okviru tega projekta so nastale ideje za kar nekaj zanimivih strojev, ki še ne obstajajo in bi bili po mnenju učencev PŠ Vrtovin zelo koristni za naš svet.

Učenci so narisali stroje, ki bi nam pomagali pri čiščenju doma, čiščenju vode, zraka, preurejanju hiš in avtomobilov v varčnejše (električne), stroj, ki pripravlja hrano, stroj, ki bi pomagal pri hranjenju živali, stroj, ki je v pomoč starejšim, luksuzni avtodom z bazenom, in še in še.

Glavni namen projekta je, ustvarjanje stroja, ki še ne obstaja, zato smo se na to dejavnost kvalitetno pripravili. S pomočjo razmišljanja o različnih teksturah, oblikah, njihovi trdnosti, barvah, namembnosti materialov, zvokih različnih strojev, živali, materialov, ob opazovanju različnih vzorcev, vodeni vizualizaciji, ob tipanju, hoji po različnih materialih … so učenci pridobili kar se da čim več izkušenj, s pomočjo katerih so razmišljali, kako bi lahko sami izdelali uporaben stroj, ki bi ga potrebovali na našem planetu.

Ob našem aktivnem, ustvarjalnem razmišljanju in delu smo hodili po taktilni poti, poslušali zvoke, izvedli vodeno vizualizacijo v škratkovo deželo, iskali skriti zaklad, se igrali slepe miši ob tipanju različnih materialov, ustvarjalno razmišljali o zanimivih slikah in prišli do različnih lastnih ugotovitvah – kaj na njih vidimo.

Načrti, skice in slike strojev bomo uredili v razstavo, ki bo kmalu v naši športni dvorani.

S pomočjo tipnih, vidnih in slušnih dejavnosti smo učence lažje pripeljali do odprtega razmišljanja o dani problematiki. Tako smo izpeljali zelo zanimivo iskanje skritega zaklada, katero je imelo veliko ustvarjalnih ugank, učenci pa so jih morali razvozlati, da so prišli do rešitve.

Rešitev uganke je bil robotski sesalnik, ki je tudi stroj – eno novejših odkritij, ki so jih ljudje naredili, da bi si z njimi lajšali delo, opravilo, življenje.

Imeli smo tudi vodeno vizualizacijo, ki nas je popeljala v škratkovo deželo, v kateri je ta mali znanstvenik imel prav poseben stroj za pripravo dobrot. Že ob sami misli in vizualiziranju te dežele in škratkovih dobrot v spremstvu tihe glasbe, se je učencem smehljalo.

Ko smo se tudi učenci sami dvakrat preobrazili v znanstvenike, ki rišejo in snujejo še neodkriti stroj, je bila naša šola zavita v ustvarjalno tišino, v kateri se je slišalo samo tiho klasično glasbo za ustvarjalno razmišljanje.

Dejavnosti so učence popolnoma prevzele. Nastale izdelke bomo razstavili ob posebnem dnevu, ko nas obiščejo pomembni predstavniki Agencije ROD, kateri bodo v strokovni komisiji za izbor najboljše ideje in slike stroja.

Komaj čakamo na ta pomemben dogodek.

Februar je bil tudi zelo KULTUREN MESEC, saj smo imeli kulturni dan, na katerega smo se dalj časa pripravljali. Četrtega februarja smo se spomnili na najpomembnejšega slovenskega pesnika, se pogovorili o njegovem življenju in našteli nekaj njegovih najboljših del pesmi. Miselno smo se preselili v čas življenja Franceta Prešerna. Nekateri učenci so rekli, da ne bi živeli v tem času, saj je bil zelo drugačen (brez tehnologije, elektrike …), nekateri pa so domiselno odgovorili, da bi poskusili v tem času živeti, vendar le za par dni, da bi občutili, kako je bilo.

Kulturni dan pa smo začeli zelo slavnostno, s himno, pozdravom ravnateljice in ogledom zanimivih posnetkov šolskega projekt. Pripovedni festival  je objavljen na šolski spletni strani. Vredno si je ogledati različne posnetke in prisluhniti različnim pripovedim in zgodbam, saj so le te pomemben del naše kulturne dediščine.

Posebna zahvala gre tistim Vrtovincem, ki ste pomagali ob ustvarjanju teh posnetkov.

Hvala tudi učenki Neji, ki je kulturni dan popestrila s pravim koncertom. Zaigrala nam je nekaj skladb na harmoniko. Nekateri učenci so harmoniko tisti dan prvič videli in slišali v živo, kar jim je bilo še posebej zanimivo. Ko pa so lahko še sami pritisnili na tipko harmonike, potipali meh, je bila izkušnja res nekaj posebnega.

Veliko smo se tudi gibali in družili. Imeli smo namreč temo meseca: prijateljstvo. V okviru tega je nastalo veliko spontanih in nekaj tudi vodenih posnetkov o tem, kaj je prijateljstvo, kakšni prijatelji so nam všeč, kakšni smo mi kot prijatelji, ipd. Posnetek je bil  narejen v okviru projekta filmske vzgoje v osnovni šoli in tudi projekta Prijateljstvo. Učenci si ga bodo lahko kmalu ogledali v šoli. Staršem pa ga bomo pokazali ob koncu letošnjega šolskega leta.

Učenci so izdelali skupne plakate na temo prijateljstva. Ugotovili so, da veliko dela in iger ne morejo opraviti sami, oziroma se igrati brez medsebojne pomoči – priprava skupnega izdelka (hiške), pospravljanje velikih športnih blazin, igranje športnih ekipnih iger, sestavljanje velike sestavljanke, opremiti šolsko stopnišče s števili…

Dostopnost